3

Kebodohan Mat Indon Kian Terserlah, Malaysia Diam Saja?

Posted by PonMan on 9:00 AM

Petikan dari Bernama:

JAKARTA 8 Sept. — Jabatan Penuntut Malaysia di sini hari ini menasihati semua pelajar Malaysia di seluruh Indonesia supaya sentiasa berhati-hati memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini.

Jabatan itu telah menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menasihati semua pelajar Malaysia di sini khasnya agar jangan sekali-kali melalui Jalan Diponegoro bagi mengelak kejadian yang tidak diingini.

Kebencian mereka itu memuncak kepada tahap yang serius dan menakutkan berikutan media tempatan baru-baru ini menyiarkan berita dan visual lebih 360 sukarelawan ilmu kebal yang dilaporkan sudah mendaftar dan bersedia untuk mengganyang Malaysia.

Kebencian mereka itu memuncak lagi apabila hari ini terdapat sekumpulan orang yang menggelar diri mereka sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) mula bertindak liar dengan mengugut rakyat Malaysia dengan buluh runcing di Jalan Diponegoro.

Dilaporkan bahawa 50 anggota BENDERA yang bersenjatakan buluh runcing (buluh yang ditajamkan hujungnya) memaksa orang ramai yang melalui jalan itu menunjukkan tanda pengenalan mereka dan jika kebetulannya orang berkenaan seorang rakyat Malaysia maka orang itu akan terus ditahan.

Tindakan mereka mengambil undang-undang di tangan sendiri dilaporkan media massa online tempatan termasuk detikcom.

Sebelum ini pernah rumah kediaman yang disewa pelajar Malaysia di Universiti Gadjah Mada, Yogyakarta dibaling telur busuk oleh kumpulan yang berdemonstrasi terdiri daripada sekumpulan mahasiswa tempatan kerana marahkan Malaysia yang difitnah sebagai mencuri tarian Pendet yang berasal dari Bali.

Berikutan isu itu yang terus diapi-apikan media massa tempatan dan dikaitkan pula dengan isu-isu lampau yang diungkit semula, beberapa kumpulan rakyat Indonesia juga berdemonstrasi di depan Kedutaan Besar Malaysia di sini.

Walaupun penafian telah dibuat bahawa Malaysia tidak pernah “mencuri” tarian itu untuk iklan video klip promosi pelancongan negara yang sebenarnya dibuat sebuah syarikat swasta yang berpejabat di Singapura, namun hakikat itu “jatuh ke telinga yang tuli dan mata yang buta”. Anehnya, sebuah stesen TV yang baru saja menyiarkan program dialog di mana seorang pegawai tinggi Kementerian Luar Indonesia memberikan penjelasan bahawa Malaysia tidak pernah mengakui Pendet sebagai tarian berasal dari Malaysia, namun stesen TV yang sama juga kemudian mengulangi lagi tuduhan yang serupa.

Laman web okezone pula melaporkan bahawa anggota BENDERA ada memeriksa lebih daripada 100 orang.

Bagaimanapun, detikcom melaporkan bahawa tiada seorang pun rakyat Malaysia yang kebetulan melalui jalan itu dan tindakan yang dikatakan akan dilakukan selama sejam, berakhir hanya selepas setengah jam.

— BERNAMA


Itulah, kita terlalu 'baik' dan 'bagi muka' sangat kat puak2 Indon nih, sekarang rakyat kita plak jadi mangsa kat sana kena buluh runcing pulak tu? Ada ka patot kita berdiam diri?


Jenis-jenis perangai keji Indon:


1. Mereka hantar asap jerebu, kita pulak pi tolong padam. Mereka kena gempa bumi, kita pi tolong selamatkan. Lagu-lagu mereka pulak, kita siap tolong promote sampai jadi hitz dan juara carta berminggu-minggu sampai aku termuntah nak dengar..... bila menyanyi skema nak mampus, guna ayat pure BM, nape tak guna jer 'gue, lou, atau bahasa Indon sndiri'.... kita plak pi tolong puja artis Melly Go-slow, Kris Dayangmati, filem2 dan drama2 diorang siap kita tolong manopoli rancangan tv tue...... TAK RETI BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH... menyesal je tolong puak2 nih.....


2. Dah datang Malaysia tue satu hal, kerana sikap 'terlalu baik hati' kita juga la buat puak2 nie naik 'shaikh' lupa diri, sampai ada plak nak buat masalah... siap ada geng Indon dok keja rompak, ragut, curi, ceroboh sana-sini, buat kecoh, pastu bawa lari anak dara orang pi seberang, tue je keja diorang.. sehinggakan puak2 merekalah paling ramai (8,000 orang) menghuni penjara di Malaysia dan bekerja sebagai banduan sepenuh masa...Syabas Mat Indon, anda memang bijak!!!.... JENIS LUPA DIRI DAN SUKA TAMBAH MASALAH.


3. Pastu asyik mengaku semua hasil seni karya adalah milik mutlak mereka saje, dari lagu Rasa Sayang, batik, wayang kulit, dan yang terbaru, tarian Pendet pulak dah.... "Ini semua Mat Indon yang punya, bukan Man Belon punya!!!!" Ambik kat hangpa la semua senang citer.... Kartika yang nak kena sebat nie pun, kalau korang nak claim, claim saja lah.... GILA NAMA!!!! Teringat plak minah Indon sorang tersesat kat motel Tok Wan aku kat Alor Star, dah mengaku motel tok aku dia yang punya.... Keji sungguh tak?


4. Pastu tuduh pasal Nordin Mat Top rakyat Malaysia, nak tuduh2 plak semua rakyat Malaysia terrorist.... dah la negara besar, rakyat ramai, nak tangkap dia sorang pun tak boleh... hahaha.... padahal rakyat diorang sendiri pun mati bersepah atas jalanraya kat Malaysia kot sebab kena tembak dengan polis...... haha, PADAN MUKA..... kerana muka, badan binasa.....


Maka secara kesimpulannya, berdasarkan teori-teori aku diatas jelas menunjukkan bahawa Indons sesuai dengan gelaran “jatuh ke telinga yang tuli dan mata yang buta”..... memang padan muka la korang kena bala macam2 selalupun sebab tak reti bersyukur dan hargai orang lain.... at least Malaysia kena bencana pun takdak la sampai harapkan bantuan orang lain sangat..... Lantak lu la, lepas nie kena gempa bumi ke tsunami ke, pandai2 la selamatkan diri, tak payah buat2 muka sadis, kesian depan tv lg, meluat aih nak tolong hangpa dah.... dah lama dah......


INDON MUDAH LUPA....... Dulu kita serumpun atas nama kepulauan Melayu, jadi masing2 ada ciri-ciri budaya yang sama, sistem hijrah dan kahwin campur nie plak mnyebabkan lahirnya puak keturunan Jawa dan Bugis di Malaysia sekarang ini, jadi sudah tentu adat budaya turut diturunkan seperti dahulu.... so kalau dah rasa diri tue kurang cerdik, tak payah la jadikan benda kecik ini sebagai isu kerana ia akan menyerlahkan lagi tahap kebodohan anda..... Pasal negara korang kena bom, Manchester United sanggup main di Malaysia dua kali, sapa yang untung beb? Lu Pikir La Sendiri Beb!


Misi Boikot Indonesia:

1. Boikot barangan import dari Indonesia untuk sementara waktu termasuk produk hiburan seperti drama sinetron, filem dan lagu-lagu mereka.

2. Boikot kedatangan pekerja asing dari negara itu sendiri untuk waktu yang tertentu, ataupun sampai rakyat mereka sedar, yang mereka sangat memerlukan Malaysia bagi menjana ekonomi mereka sendiri.

3. Jangan diperpanjangakan visa pekerjaan mereka selepas dua atau tiga tahun, ataupun visa mereka yang sudah tamat tempohnya dalam waktu ini.

4. Menteri Dalam Negeri/Luar Negeri harus memberikan taklimat yang betul dan menjelaskan perasaan rakyat kita sendiri terhadap sikap yang ditunjukkan oleh warga Indonesia.

5. Halau dan hantar balik banduan Indonesia pulang ke negara mereka, supaya dapat kurangkan kesesakan penjara di Malaysia. Tiada lagi pengampunan kepada mereka.

6. Boikot dan tukar destinasi pelancongan ke negara lain. Dengan cara ini kempen Visit Indonesia 2009 seperti yang diwar-warkan dan dipromote sakan oleh TV3 dapat kurangkan sumber pendapatan mereka....Dengan cara ini juga secara tak langsung dapat bantu anda mengelakkan daripada menjadi mangsa yang tak pasal2 kena bom di hotel, kena malapetaka di Jakarta. Sayangilah nyawa anda. Jangan bazirkan wang anda untuk melawat negara yang akan mengalu-alukan kedatangan anda dengan buluh runcing. Lebih baik melancong dalam negara saja.


3 Comments


karang siang kita ganyang mereka

hahaha


hei, xlapaq aku serumpun ngan mat indong, dok qeja main apa la istilah serumpung2 tu.... pantang tok nyang aku indong2 kejawet ni. bau jamu n tempeh basi dia menusuk taik indong... tarak sapa nak tuntut benda2 basi tu, yuck...

shitnetron dia pon xbest. pompuan pelakon dia yang muka jawatot smua ada misai... xlalu aku nak telan nasik kalu makan depan TV bila kuaq iklan ka shitnetron indong.... xhingin langsong nak dengaq lagu "L" tebay jawatet tu :S bahasa dia jijik lah, heran aku awat melayu suka sangat tiru basa jawakartat bila dok betikam ngan pak indong xthu....


Indo memang tak sadar diri@bodoh@keparat@anjing@biawak
perempuan indon yang datang ke malaysia banyak yang jadi jalang part time siap boleh hutang tulis dalam buku cukup bulan bayar. punya ketawa yang nyaring macam mak lampir. yang laki-laki pula semua otak letak kat lutut. apa-apa yang difikir oleh indon menggunakan otak, orang malaysia hanya fikir guna pungong sahaja sebab IQ indon memang tak tinggi.

Copyright © 2009 PonMan Creative Mind All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.