1

Highlight Liga Pilihanraya Malaysia

Posted by PonMan on 8:48 PM

Salam sejahtera semua, bertemu lagi kita pada kali ini dalam siri Highlight Liga Pilihanraya Malaysia yang disiarkan secara langsung menerusi channel SPR SuperSports. Bersama saya, Ponman akan menemani anda untuk menghuraikan sepintas lalu mengenai perkembangan industri politaik di tanah air kita.

Dan seperti biasa, nampaknya pasukan Pakatan Rakyat masih mendahului dan jauh meninggalkan pasukan Barisan Nasional yang dahulunya digelar elit dan kini sekarang sedang berusaha untuk keluar dari zon penyingkiran dimana kedudukan mereka terletak di persada bawah liga. Untuk rekod, pasukan underdog yang meningkat naik ini, Pakatan Rakyat telah mendahului dengan agregat 7-1.

Untuk episod kali ini, kita akan memberi tumpuan kepada perlawanan yang akan berlangsung di Stadium Bagan Pinang, N.Sembilan pada 11 Oktober 2009. Setelah proses penamaan calon telah dijalankan, nampaknya pasukan Barisan Nasional memilih untuk mencalonkan pemain yang telah mendapat kad merah dan pernah digantung oleh Majlis Tertinggi UMNO FA kerana rasuah manakala pasukan lawan hanya meletakkan pemain yang berjawatan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar.

Bagaimanapun, ia mungkin satu pertembungan yang menarik kerana ia merupakan 1 lawan 1 dan semestinya pasukan Barisan Nasional tidak mahu berputih mata lagi dengan kekalahan demi kekalahan dibawah pentadbiran pengurusnya, DS1M Najib Tun Razak dan dibantu oleh jurulatih Sir Muhyidin Yassin. Manakala bagi pasukan Pakatan Rakyat pula sudah tentu mahu menjarakkan kedudukan dan mendominasi Liga Pilihanraya Malaysia musim ini walaupun mereka bertandang ke kubu kuat lawan.

Bagi pengurusnya, Anwar Ibrahim dan jurulatih, Hadi Awang, mereka telah menyusun strategi dan memastikan corak formasi yang akan digunakan untuk pertembungan esok adalah sulit dan mengambil sikap untuk merendah diri tanpa perlu bantuan promosi media. Sebaliknya bagi pasukan BN pula, nescaya media memainkan peranan penting kepada mereka kerana itulah satu-satunya cara untuk melakukan perang psikologi dan mulut terhadap lawan mereka dan dalam masa yang sama cuba menarik minat dan mempengaruhi kembali para penyokong untuk mengundi mereka dalam perlawanan esok.

Walauapapun jua corak formasi dan strategi yang akan digunakan oleh kedua-dua pihak, ianya akan bergantung kepada jumlah penonton yang akan datang ke stadium untuk mengundi pasukan kesayangan mereka. Bagi mereka, yang hanya mahukan pemain yang disukai akan dapat jalankan tanggungjawab serta amanah yang telah diberikan untuk menjamin kesejahteraan dan menaik taraf hidup para penyokong. Dan bagi pihak SPR FA pula, mereka akan lebih berhati-hati untuk kali ini dalam memastikan tiada penonton hantu atau guna tiket yang dibeli oleh ulat-ulat tiket yang tak sah semasa datang ke stadium. Bagi FRU pula, mereka perlu mengetatkan lagi keselamatan para penonton moga tiada lagi kecederaan atau kerosakan seperti insiden di Stadium Kota Bharu, Kelantan baru-baru ini.

Sekian saja siaran Highlights Liga Pilihanraya Malaysia untuk kali ini dan kita akan bertemu kembali esok pada waktu yang sama untuk melaporkan berita terkini khas untuk anda. Pesanan saya dan krew-krew saya di studio mengucapkan "Pilihlah Calon Yang Bersih dengan Bijak". "Majulah Politaik Untuk Negara".

Sekian, terima kasih.

1 Comments


aku dengar referee perlawanan ni penyokong setia BN FC. Sir Muhyiddin nampak happy semacam masa press conference

kalau pemuda BN FC foul jarang kena yellow. tapi kalau PR FC setakat body contact kena red card

tapi bole menang gak lagi. ganas!

Copyright © 2009 PonMan Creative Mind All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.