2

Keputusan Muktamad Liga Pilihanraya Malaysia (LPM)

Posted by PonMan on 8:04 AM
Salam sejahtera kepada peminat sukan politaik Malaysia. Hari ini kita dapat saksikan satu lagi perlawanan dan pertembungan 1 lawan 1 antara pasukan Pakatan Rakyat FC dan Barisan Nasional FC yang berlangsung di Stadium Bagan Pinang, N. Sembilan.

Keputusan muktamad perlawanan tersebut dimenangi oleh pasukan BN FC dengan jumlah jaringan gol sebanyak 8,013 manakala pasukan lawan pula sebanyak 2,578. Gol untuk pasukan BN FC dijaringkan oleh pemain yang pernah cetuskan kontroversi skandal rasuah dan telah menerima penggantungan kad merah oleh UMNO FA, Tan Sri Isa Samad. Kemenangan BN FC ini telah menjadikan agregat semasa kepada 7-2.

Pada sesi sidang media selepas tamatnya perlawanan ini, wakil pasukan PAS, Salahuddin Ayub memberitahu pihak media bahawa mereka terpaksa akur dan menerima pilihan hati penyokong di Bagan Pinang. "Ia adalah petanda dan hari yang gelap untuk Malaysia kerana ikon korupsi telah menjadi wakil kepada rakyat. Walaupun mereka menang dengan undian pilihanraya tapi sebenarnya mereka tewas di tangan gejala rasuah dan korupsi," jelas Salahuddin.

Manakala bagi bekas pemain dan barisan kejurulatihan BN FC yang hanya mahu dikenali sebagai Ku Li pula menyifatkan pasukannya lebih baik kalah pada perlawanan malam ini kerana tidak mahu penyebaran wabak gejala rasuah dan korupsi kembali di dalam pasukannya. Bagi jurulatih BN FC, Sir Muhyiddin Yassin pula menyifatkan kejayaan pasukan mereka hasil jaringan Isa Samad membenam pasukan lawan kali ini adalah sesuatu yang diluar jangkaan dan mula membayangkan ada satu arus perubahan dalam pasukannya kali ini. Malah ujar beliau lagi, kejayaan BN FC pada saingan Liga Pilihanraya hari ini adalah berpunca strategi dan taktikal serta formasi yang lebih utamakan penyokong minoriti, kaum India di estet.

Sekian saja laporan keputusan muktamad dari Stadium Bagan Pinang, N.Sembilan. Saya mewakili krew-krew kami di studio SPR Supersports ingin mengucapkan selamat menjalankan tugas tanpa korup kepada pemain Isa Samad dan apa yang diharapkan oleh para penyokong, jangan lagi dipersia dan disalahgunakan. Akhir kata, "Majulah Politaik Untuk Negara".

Salam hormat.

2 Comments


alahai awat low res. kasi clear sket gambaq

btw

ni main HOME ni. tu yang kena bantai. tunggu away la! HAHAHA.kat home mmg BN FC kuat. banyak penyokong. menang sorak! macam main kat Old Trafford oi. referee pun bias!


hahahahaha
cam sial

Copyright © 2009 PonMan Creative Mind All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.